сряда, 24 март 2010 г.

Десет маркетинг съвета как да рекламирате бизнеса си - продължение


Ето и продължението от предишната публикация :)

Подкрепа от лоялни клиенти

Препоръките от доволни клиенти са прекрасен метод да популяризирате бизнеса си. Добра практика е поддържането на връзка с клиентите. Помолете ги за мнение, насърчете ги да ви дадат препоръки как да подобрите качеството на работата или услугите си. Можете да го направите в открит разговор или в писмен вид, под формата на анкета. Ако клиентите ви са доволни, те без съмнение ще споделят с приятелите си, а споделеното мнение от приятел е правдоподобно и изгражда доверие.

Помислете как бихте използвали препоръките и по какъв начин ще ги представите – на вашия уебсайт, в бюлетин, като новина, в прессъобщение или друга подходяща форма – бъдете иновативни. Уверете се, че цитирате мнението/препоръката достатъчно ясно, като споменете името на клиента – анонимните мнения и препоръки звучат несериозно и пораждат недоверие. Не забравяйте, че в крайна сметка препоръките и мненията популяризират освен вас и клиента ви – доставете му удоволствие, удостоете го с внимание и уважение.

Tелефонни разговори

Самата мисъл да позвъните на непознат човек с идеята да му се представите и да го очаровате може да ви накара да изтръпнете – разбираемо и абсолютно нормално. Това, обаче е доста резултатен начин да промотирате бизнеса или услугите си. Не очаквайте да сключите сделка по телефона – целта е да получите информация, да проучите алтернативите и възможностите си.

Използвайте телефонния разговор като първа стъпка в опознаването на бъдещите си клиенти. Не изпадайте в подробности – това може да предизвика нежелана за вас реакция от отсрещната страна, а по-скоро използвайте възможността да си определите среща или да помолите да изпратите допълнителни материали относно бизнес дейността ви. Не забравяйте да говорите бавно, със спокоен и приветлив тон.

Препоръки

Препоръките са ефективен и евтин начин да разширите бизнеса си и да изградите положителен имидж и доверие. Помолете всеки от клиентите или доставчиците си да ви препоръча трима от своите контакти, бизнес партньори или изпълнители, които биха се заинтересували от вашите услуги. Не бъдете прекалено настойчиви – в замяна можете да предложите трима от своите клиенти или бизнес партньори.

Можете да превърнете тази практика в традиция – както да давате препоръки за свои контакти, така и да искате подобни от клиентите си – така постоянно ще разширявате кръга си на общуване и ще фокусирате усилията си само върху потенциални бъдещи клиенти.

Публикации в печатни медии

Всяка публикация, която правите трябва да е ориентирана към определена аудитория. Няма никакъв смисъл да разпращате общ материал до всички печатни издания. Съсредоточете се само върху онези, които имат пряко отношение към целевия ви пазар. Проучете изданията добре – разберете какъв тип публикации, изказ и стил предпочитат. Ако имате подходяща новина, подгответе статията си като се съобразите с естеството и стила на съответното издание. Не забравяйте - първият параграф е ключов и трябва да съдържа опорните точки на вашата история – кой, какво, къде, кога и защо се случва. Поставете интересно заглавие, което да грабва вниманието от пръв поглед.

Желанието и постоянството са най – важните инструменти в популяризирането на вашия бизнес. Ако заложите в маркетинговия си план предложените стратегии и приложите всяка една от тях в практиката, това със сигурност ще повлияе положително на бизнеса ви. Успех!

Коментирайте, линквайте, гласувайте - вашето мнение е важно за нас :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар