сряда, 28 април 2010 г.

Какво? Герила маркетинг?


Първата книга за Герила Маркетинг е публикувана от Х. Мифлин през далечната 1984 година. Днес са издадени 35 тома на 41 различни езика и повече от 14 милиона копия са продадени по света. Книгата се препоръчва като основополагащо четиво в много магистърски програми по бизнес и маркетинг в университетите.

Ето как обяснява Герила бащата на Герила Маркетина Джей Конрад Левинсън:

„Относно душата и същността на Герила маркетинга - магията се крие в постигането на напълно традиционни цели, като печалба и радост, с използването на нетрадиционни методи, в които влагаме енергия и творчество вместо пари.

Герила маркетингът се „ражда” с появяването на един единствен том и до този момент броят на книгите по лавиците непрекъснато расте. Границите се разширяват с появата на Асоциация, уеб сайтове, изобилие от видео и аудио версии, бюлетини, консултантски организации, списания, Интернет издания, изнасят се лекции по цял свят... достатъчно поводи да се замислим за основаването на Герила - Обединени Нации?

Появата на Герила маркетинга може да се сведе до три основни причини:

• Поради свиването на бизнеса, децентрализацията, лесно достъпните технологии и не на последно място революцията в съзнанието, хората по света гравитират около малкия бизнес.

• Провалите на малкия бизнес също нарастват рекордно и една от основните причини за това се корени в НЕразбирането на пазарните механизми.

• Герила маркетингът доказва ефективността си точно по отношение на малкия бизнес. Той „работи”, защото е лесноразбираем, достъпен, лесноосъществим и изключително евтин.

Защо е необходим?
Защото дава на малкия бизнес едновременно противоречивото и нелогично преимущество:

Сигурност в несигурния свят, пестеливост в непрекъснато поскъпващия свят, простота и познаване на пазара в хаоса на невежеството.”

... и те кара да се усмихнеш.

Повече тук :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар