Хората са социални животни и обожават да комуникират, да споделят със своите приятели, семейство и близки. Ако останат доволни от даден продукт или услуга, те непременно ще споделят с колкото може повече хора. Направете така, че да се „зашуми” позитивно около вашите продукти/услуги. Въвлечете своите служители и клиенти в управлявана от вас маркетинг и PR кампания „От уста на уста”. Възможностите са неизчерпаеми, особено когато един ентусиазиран и доволен човек сподели с всички свои познати, какво предлага вашата компания. Направете така, че да се говорят само положителни неща за вас!
ПЪРВА стъпка Отлични достижения
Най-напред трябва да изработите или предоставите продукт / услуга на изключително високо ниво. Ако продуктите/услугите, които предлагате, нямат достойнства, никой няма да има какво да каже за тях. Бъдете сигурни, че това, което предоставяте на своите клиенти си заслужава добрите отзиви и ще ви осигури чудесни поводи да се говори за вашата компания.
ВТОРА стъпка Покажете добро отношение
Възнаградете своите клиенти и служители за това, че популяризират вашите продукти/услуги. Покажете им специално отношение, като им предоставите отстъпки, намаления или друг вид бонуси. Създайте състезания с награден фонд, раздавайте абонаментни/клиентски карти, малки подаръци и др. Хората обичат подобен род неща!
ПРИМЕРИ за такива кампании:
"NIKE" осигурява V.I.P статут на своите настоящи клиенти!"
"Промоционални намаления за нашите настоящи клиенти – доведете семействата и приятелите си – и за тях ще има намаления!."
ТРЕТА стъпка Осигурете си безплатна реклама
Информирайте медиите за своите специални предложения към клиентите. Изгответе атрактивно прессъобщение, прикрепете интересни снимки на продуктите и на доволни клиенти, добавете важна за медиите информация. Ангажирайте по някакъв начин медиите със своята промоция – изпратете им символичен подарък с промоционалната стока, занесете им сутрешно кафе…. Импровизирайте!
ЧЕТВЪРТА стъпка Следете комуникацията
Интернет е най-полезното средство за комуникация, на което следва да разчита всеки бизнес, щом стане дума за обратна връзка. Важно е периодично да изпращате благодарности до своите клиенти и служители за тяхната лоялност. Чрез имейли търсете обратна връзка от тях, задавайте им въпроси относно вашите продукти/услуги, питайте ги за оплаквания, похвали, идеи, търсете мнението им колкото се може по-често.
ПЕТА стъпка Блог
Продължение на предходната стъпка е създаването на корпоративен блог. Поддържайте блога си актуален, подновявайте информацията и се съветвайте със своите клиенти и служители какво искат да прочетат, какво ги вълнува относно вашата компания. Представяйте своите нови продукти и промоции в блога и общувайте без да криете нищо.
Най-напред трябва да изработите или предоставите продукт / услуга на изключително високо ниво. Ако продуктите/услугите, които предлагате, нямат достойнства, никой няма да има какво да каже за тях. Бъдете сигурни, че това, което предоставяте на своите клиенти си заслужава добрите отзиви и ще ви осигури чудесни поводи да се говори за вашата компания.
ВТОРА стъпка Покажете добро отношение
Възнаградете своите клиенти и служители за това, че популяризират вашите продукти/услуги. Покажете им специално отношение, като им предоставите отстъпки, намаления или друг вид бонуси. Създайте състезания с награден фонд, раздавайте абонаментни/клиентски карти, малки подаръци и др. Хората обичат подобен род неща!
ПРИМЕРИ за такива кампании:
"NIKE" осигурява V.I.P статут на своите настоящи клиенти!"
"Промоционални намаления за нашите настоящи клиенти – доведете семействата и приятелите си – и за тях ще има намаления!."
ТРЕТА стъпка Осигурете си безплатна реклама
Информирайте медиите за своите специални предложения към клиентите. Изгответе атрактивно прессъобщение, прикрепете интересни снимки на продуктите и на доволни клиенти, добавете важна за медиите информация. Ангажирайте по някакъв начин медиите със своята промоция – изпратете им символичен подарък с промоционалната стока, занесете им сутрешно кафе…. Импровизирайте!
ЧЕТВЪРТА стъпка Следете комуникацията
Интернет е най-полезното средство за комуникация, на което следва да разчита всеки бизнес, щом стане дума за обратна връзка. Важно е периодично да изпращате благодарности до своите клиенти и служители за тяхната лоялност. Чрез имейли търсете обратна връзка от тях, задавайте им въпроси относно вашите продукти/услуги, питайте ги за оплаквания, похвали, идеи, търсете мнението им колкото се може по-често.
ПЕТА стъпка Блог
Продължение на предходната стъпка е създаването на корпоративен блог. Поддържайте блога си актуален, подновявайте информацията и се съветвайте със своите клиенти и служители какво искат да прочетат, какво ги вълнува относно вашата компания. Представяйте своите нови продукти и промоции в блога и общувайте без да криете нищо.
2 коментара:
Добра тема, трябва да се пише повече за нея.
Здравейте, Калин, и добре дошъл в блога ни! :)Радваме се, че темата ви е харесала. Горещо препоръчваме маркетинга от "уста на уста" особено в настоящата криза.
Публикуване на коментар