„Това е всичко, което клиентът казва за вас, когато не е с вас”
Човешкият фактор често е подценяван. Големите фирми, особено, смятат, че мнението на отделни клиенти е без значение, без да си дават ясна сметка за силата на комуникацията и на информацията, предадена „от уста на уста”. Когато ваш близък ви сподели свое негативно мнение за дадена фирма, у вас се оформя отрицателно отношение към нея, дори да не сте се сблъскали лично с продуктите или услугите й. Дори да опитате, вече ще сте предубеден. И така фирмата губи клиент във ваше лице…
Изчислено е, че една мрежа от 100 човека може да занесе посланието ви до приблизително 4950 души!!! Страхотно, нали?! Страхотно, ако посланието е положително, ако информацията гласи: „Доволен съм от тях – справиха се страхотно и смятам да остана техен клиент!” Получите ли, обаче, лоши отзиви, колкото по-дълго време останете „глухи” за тях, толкова повече настоящи и потенциални клиенти ще изгубите.
Затова се фокусирайте върху създаването на положителни емоции у своите клиенти. Не е трудно, стига да спазвате няколко основни правила:
1. Поддържайте високо ниво на продуктите/услугите, които предлагате – нека да няма излъгани очаквания, да няма недоволни и критикуващи клиенти, или ако има да разберете навреме какво не им харесва и как може да се поправи
това ни води до втора точка:
2. Допитвайте се постоянно до клиентите си какво очакват, какво да подобрите, какво да промените
3. Не спирайте с иновациите и с подобренията на това, което предлагате – стремете се да сте най-добри на пазара или поне да не отстъпвате на най-добрите
4. Винаги бъдете на разположение на своите клиенти – уеб сайт, блог, социaлни мрежи, телефон на потребителя, онлайн бюлетин, skype… (имайте предвид, че за 4 години са създадени над 4 милиона блога в цял свят!!!)
Не забравяйте, че 91% от хората купуват по препоръки на свои приятели или близки. 92% предпочитат да получат информация за дадена стока/услуга от първа ръка. Маркетингът „от уста на уста” създава невидима мрежа, която можете да стимулирате да работи положително за вашите продукти/услуги.
КАК ДА ПОДХРАНВАТЕ МАРКЕТИНГА „ОТ УСТА НА УСТА”:
- Промоции/събития
- Стимулиращи интереса дискусии/анкети
- Намаление на цените
- Игри
- Демо версии
- Тестери
- Рекламни дрехи
ВЪЗМОЖНИ ГРЕШКИ:
- Да се фокусирате само върху лидерите на мнение, като пренебрегнете по-малко дейните си клиенти
- Да прекалите с промоциите и разпродажбите
- Да изберете твърде профилирани посланици на вашите услуги/продукти
- Да нямате интересна история, която да споделите с аудиторията
Стъпките, както виждате, не са толкова трудни. Трудното е да сте последователни, иновативни и да се стремите към успеха. Ние сме готови да ви помогнем!
Ако тази статия ви е харесала, коментирайте, гласувайте за нея в svejo.net, линквайте я, изпратете я на колега или приятел. Ще се радваме, ако сме ви полезни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар