понеделник, 30 август 2010 г.

Сет Годин се отказва да публикува традиционни книги

„Маркетинг гуруто Сет Годин не планира да публикува повече книги – поне не и в традиционния им вид.

След като написва и публикува 12 книги, той вече смята, че традиционното отпечатване на книги „не си струва усилията”. С времето Годин, автор на бестселъри като „Лилавата крава” и „Племена”, изгражда особено отношение към книгите на хартия и начинът, по който те „се консумират”.

В интервю пред Mediabistro -  той споделя: „Харесвам хората, но не мога да понеса дългото чакане; усилието да ги заведеш в магазин, в който обикновено не влизат и да ги накараш да купят нещо, което обикновено не купуват; да ги накараш да платят за една идея, която е във форма, трудна за разпространение..”

Аз все още обичам да посещавам книжарници. Но като цяло, не мога да се отърся от чувството, че Годин е прав: книгите на хартия като че ли вече не са най-ефективният начин да разпространиш своята идея във времената на блогове, социални медии и е-четци.

“Наистина смятам, че напечатването на една книга не си струва усилията. Мога да достигна 10 до 50 пъти по-голяма аудитория, ако разпространя книгата си по електронен път”, казва Сет Годин.

Съгласни ли сте с Годин? Наистина ли хартиената книга принадлежи на миналото?
(източник на статията)

2 коментара:

Анонимен каза...

Съгласен съм, че чрез нета и мишка можем да разпространим идеите си по невероятен начин, но мисля, че хартиените книги ще се четата. Може би не искама да приема това предположение, защото обичам самите книги, но времето ще покаже.

Анонимен каза...

Определено, масовата хартиена книга принадлежи на миналото. Това, обаче, ще направи оставащите хартиени книги много по-добри като продукт, според мен.

Публикуване на коментар