четвъртък, 2 септември 2010 г.

Хубави вести от Русе


Искам да споделя с вас нещо хубаво, което се случва в нашия град, а именно благотворителната инициатива на книжарница „Хеликон”„Подарете книга, подарете любов”. Отправяме най-искрени поздрави към целия екип на книжарницата, защото са започнали едно похвално дело с много оптимизъм. Чудесно е да предизвикаш хората да направят добро, но не като дарят пари с sms (този акт, колкото и да е лесен и да върши работа, вече се поизтърка и поумръзна на българина), а като споделят с други хора своите вече прочетени книги.
За мен книгите са нещо свято – казвам го, като си давам сметка, че може и да звучи прекалено сладникаво. От малка обожавам да чета, да прелиствам книгите с техния специфичен аромат, да докосвам хартията, да чувам шепота на страниците, когато ги обръщам. Сега книгите са по-модерни в техния он-лайн вариант, но написаното и напечатаното… просто носят друга тежест и стойност. Всеки има в своята библиотека книги, които би могъл да подари, които знае, че вече няма да прочете или които просто са толкави хубави, че трябва да достигнат до повече хора. Така преди години винаги, когато видех екземпляр на „Пилето” на Уилям Уортън, винаги го купувах и все имаше на кого да го подаря.
Важното в случая е, че тази инициатива започва по идея една русенка, която след престой в болницата решава, че би й било малко по-приятно, ако през това време е имала нещо за четене под ръка. Че кой се сеща да си вземе четиво, когато влиза в болница!? Тя споделя тази своя идея с екипа на книжарница „Хеликон” и те й подават ръка. Обявяват началото на кампанията на 12 юли и остават приятно изненадани от отзивчивостта на хората. Вече са събрани над 400 томчета, които ще „одухотворят” болницата. Събраната литература е както за големи, така и за деца.
В разпространяването на кампанията важна роля изиграва и Facebook профилът на книжарница „Хеликон”, Русе. Там хората следят развитието на инициативата, споделят своето мнение, дават идеи, разглеждат публикациите в медиите, защото такива има в няколко регионални вестника.
 Ето какво постига „Хеликон”, Русе с тази кампания:
  1. Популяризиране на книжарницата в Русе
  2. Лансиране на една добра идея, която би могла да се развие и в цялата верига Хеликон”
  3. Позитивно присъствие в медиите и позитивен имидж за книжарницата
и най-вече
  1. Създаване на болнична библиотека, която ще помогне на пациентите да преодолеят     изолацията и дългите часове по време на своето лечение

Ще се радваме, ако споделите с нас подобна история от вашия град, която хем работи за доброто име на марката, хем прави добро за хората – ненатрапчиво, съвсем искрено и с най-чисти намерения. Очакваме и вашите коментари!
(снимките в материала са от албума на книжарница "Хеликон")

Няма коментари:

Публикуване на коментар