понеделник, 6 септември 2010 г.

Diaspora Vs. Facebook - битката предстои

Ще успеят ли създателите на Diaspora да се преборят с Facebook? Този въпрос занимава всички, още преди старта на новата социална мрежа. 

Очаква се Diaspora да стартира на 15 септември и само времето ще покаже какво ще се случи на полето на конкуренцията. Създателите на новата мрежа я описват като: „осигуряваща лично пространство и даваща възможност за контрол – ще има варианти за избор каква информация се споделя с колеги, каква с „приятели по чашка”.

Проектът, осъществен от американски студенти, възлиза на $200,000 или £140,000. „Diaspora работи, харесваме я и всички ще я видят на 15 септември”, пише тимът на създателите в своя блог. Стремежът им ще е да е лесна за ползване, с опростена навигация и много възможности за споделяне на съдържание. Според експерти много хора ще се включат в новата мрежа само от чисто любопитство: „за да видят как функционира и дали е по-добра от Facebook”. Max Salzberg, един от основателите споделя, че проектът се зародил след появата в публичното пространство на сериозни критики срещу Facebook: „Искахме отново да върнем контрола на потребителите върху съдържанието. Всеки трябва да е спокоен относно това, което споделя и информацията, която получава”.

Предстои да разберем дали Diaspora ще надделее в битката с Facebook, която има над 500 милиона потребители и се оценява на над $33 милиарда долара.

* Източник

Няма коментари:

Публикуване на коментар