неделя, 17 януари 2010 г.

Как да изградим бизнес, фокусиран върху клиента?


Дори да притежавате най-добрите продукти, най-представителния офис, на най-доброто място в града, всичко това е без значение. Ако бизнесът ви не е правилно ориентиран, вие никога няма да достигнете висините, към които се стремите.

Какво ви е необходимо, за да изградите бизнес, ориентиран навън – към клиента, а не затворен и ориентиран единствено върху самия бизнес?

Изградете желание и доверие

Първата стъпка е изграждането на желание и доверие в клиента. Без изграждане на доверие и мотивация, основата, на която ще положите бизнеса си ще е слаба и ще поддаде още при първото сътресение.

Мотивът и доверието тряба да са породени от вас и екипа ви. Всички трябва да сте отдадени на клиента, да осъзнавате, че всичко, което правите е насочено и предназначено за него. Идеята да го задоволите и зарадвате трябва да е водеща.
Задавайте си въпроса „Мога ли да направя така, че да улесня клиента си и да насърча приятелската атмосфера и близка комункация?” Бъдете смели, експериментирайте, приветствайте всяко предизвикателство!

Изградете връзка с клиента

Изграждането на връзка с клиента е най-важната стъпка. Изградете близки приятелски отношения, основани на взаимно доверие и лоялност. Подобна връзка е първото и най-важно условие за успешен бизнес! Винаги бъдете отворени и комуникативени!

Ето и няколко идеи как да постигнете това:
  • Няма нищо по-добро от разговор с усмивка. Ако имате възможност, осъществете разговора на чаша кафе и обсъдете възможностите за съвместната си работа.
  • Изпращайте прессъобщения и бюлетини, в които уведомявате клиентите си за най-новите си продукти, за бъдещите планове на фирмата, обновявайте профила на компанията си, публикувайте информация за новите попълнения в екипа. Споделяйте с клиента всчико, което считате, че може да е интересно, любопитно и полезно за него – това ще „стопли” отношенията ви.
  • Отбелязвайте всяка нова информация или факт по време на разговорите си, които биха ви били полезни и помислете как бихте могли да я използвате за напред. Представете си колко впечатлен би бил вашият клиент, ако в някой от следващите ви разговори проявите интерес към неговите идеи, планове, проекти.
  • Не пестете сили и енергия да впечатлявате клиентите си с прояви на уважение и внимание. Правете запомнящи се неща – изпратете картичка за специален случай, изразете благодарността си, за това че е избрал вас за партньор в бизнеса си, изпратете му специално издание на вашия бюлетин, уведомете го писмено или по имейл за предстоящи фирмени събития, промоции.

Изградете култура на „Интерес към дейността ви”

Ако сте решили да изградите фирмената си политика около идеята да сте изцяло ориентирани към клиента, то непременно разберете какво иска и очаква клиентът ви от вас. Тази информация може да плучите чрез телефонно обаждане или чрез имейл, но бихте могли да изберете и по-креативен и различен начин, с който да го впечатлите. Разберете какво харесват в работата/продукта/услугата ви и какво не, какви промени биха искали да видят във вашата фирма/компания и работата ви.

След като сте събрали цялата информация, предложения и идеи, направете си план за действие, който да следвате. Обадете се на клиентите си, за да споделите новите си идеи и да ги уведомите за действията, които сте предприели, следвайки препоръките им. Това ще им покаже, че сте взели под внимание мнението им и наистина сте загрижени за по-добрата атмосфера и ефективност в бизнес-взаимоотношенията ви.

Да изградите бизнес, ориентиран към нуждите на клиента, е много добра инвестиция. Не забравяйте – превърнете клиента във ваш фокус и той ще се фокусира върху вас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар