понеделник, 25 януари 2010 г.

Емоционално свързани с марката…? Защо не!


Клиентът не идва случайно при вас. Какво го кара да ви потърси? Може би усещането, че си купува добавена стойност срещу вложените пари, или чувството за доверие, защото може винаги да разчита на качество и лоялност от ваша страна, или може би чистотата и интериора, доброто отношение на персонала?

Всичко това помага, но…

Това, което истински привлича клиента е безценната емоционална връзка – тази, която илзлиза отвъд прекрасното място, стилния интериор, промоционалната цена или стратегиите за утвърждаване на марката на пазара. Затова съзнателно съсредоточете услията си в утвърждаването на емоционална връзка с клиента.

Ще попитате как може да се случи това?

1.      Проучете и се опитайте да установи по какъв начин клиентът се свързва емоционално с продукта или услугата ви и със самата марка в последствие.

2.      Генерирайте идеи как да заздравите тази емоционална връзка, като се позовете на изводите, направени по време на проучването. Преразгледайте идеите и внимателно изберете онези от тях, които могат да бъдат бързо осъществени и които имат висок потенциал за успех при възможно най-малка инвестиция.

3.      Изгответе план за реализирането на тези идеи и започнете да го прилагате

До какви изводи може да ви доведе това малко проучване?

На първо място, марката трябва да поражда доверие. Тя трябва последователно и неотменно да изпълнява своите обещания. В тази връзка, бъдете изключително внимателни, когато обещавате нещо, не надценявайте възможностите си. Залагайте целите си разумно, създайте разумни очаквания у клиентите си.

Фокусирайте усилията си върху изграждането на политика, ориентирана към клиента.Това означава, че е по-добре да се стремите да отговорите на очакванията на клиента, отколкото да се концентрирате как да изцедите още една стотинка от всяка „сделка”. Затова се стремете да установите близки и топли отношения с него - като с близък приятел, отнасяйте се с него с внимание и уважение. Нагласата, с която подхождате, ще бъде усетена и оценена.

Стремете се към прозрачност в отношенията си с клиента – той трябва да се чувства спокоен, че не „криете” нищо. Изключително полезен и ефективен похват е да увлечете фирмените служители да „изживеят” марката заедно с клиента или да се поставят в неговата позиция. Изненадайте и зарадвайте клиентите си с необичайно обслужване, така че да ги превърнете в ревностни последователи и мисионери на вашата марка. Създайте марка с история, измислете интересни сюжети, които да споделите с клиентите си, направете ги съпричастни. Ще се изненадате доста приятно. И не збравяйте, че клиентът е лоялен не само защото ви цени, но и защото разчита на марката ви като гарант за високо качество.

Няма коментари:

Публикуване на коментар