вторник, 27 юли 2010 г.

РАДИО

- Радиото е най-бързата и гъвкава медия – така беше поне до появата он-лайн изданията, в които е възможно предаване на картина в реално време, както и качване на информация в момента на случването на дадено събитие
- Радиото е медия на въображението – при липсата на картина, всеки слушател е свободен да развихри въображението си и да „илюстрира” сам за себе си това, което чува
- Радиото се слуша навсякъде и по всяко време – в колата, в офиса, в дома, докато се бръснете, докато готвите, докато си пиете кафето с приятели, докато пазарувате….. (списъкът е безкраен)
- Радиото достига до неограничен кръг от хора – от кварталното кафе долитат звуците на някоя радиостанция и се чуват както от посетителите на кафето, така и от минувачите
- Радиото изпитва постоянен глад за нова информация – именно защото е бърза и гъвкава медия, радиото може постоянно да поема нова информация – винаги може да се прекъсне дадена песен или реклама, за да се съобщи нещо извънредно важно

За радиото също е характерно, че е фонова медия. Това до известна степен е недостатък, защото в наши дни рядко някой сяда до радиоприемника специално, за са слуша радио. Но този недостатък може да бъде преодолян:

- Изберете правилната радиостанция – дали искате да ви чуят основно млади хора? Дали целите по-зряла аудитория? Дали посланието ви е насочено към масовия слушател? - радиостанциите винаги имат своята специфична аудитория и когато се съобразите с този факт, посланието ви ще стигне до точните хора;
- Проучете внимателно програмната схема – кое предаване е най-подходящото за вашата новина? по кое време и с каква продължителност са новинарските емисии? Кои водещи се ползват с най-голямо одобрение от аудиторията?
- Бъдете максимално кратки, но и изчерпателни, нека информацията ви е точна и ясна
- Използвайте атрактивни и простички думи
- Грабнете вниманието на слушателите с нещо, което засяга личните му интереси: „Вече има по-лесен начин да си платиш сметката за мобилния телефон…”, „за да запишете успешно детето си на детска градина, можете да направите следното…”
- Дръжте се естествено в ефир (ако давате интервю или участвате в предаване) – микрофонът улавя всяко притеснение затова говорете уверено, позитивно, приятелски, с усмивка. Не правете твърде дълги паузи, защото няма с какво да бъдат компенсирани - липсата на картина прави нещата доста конфузни.

Радиото е подходяща медия за провеждане на информационни кампании. Може да наситите ефира с кратки, атрактивни и запомнящи се послания; да дадете интервю в някое специализирано предаване; да направите преки включвания от свои събития, които са част от кампанията.

NOTE! Има национални и местни радиостанции. Вие решавате по какъв повод към коя радиостанция да се обърнете. Ако се занимавате с локални проблеми / локален бизнес и търсите вниманието на местните хора, то тогава няма да е от голяма полза за дейността ви да разгласявате вашите инициативи в национален ефир, преди да сте ги съобщили на местно ниво.

Няма коментари:

Публикуване на коментар