Наскоро получихме обаждане по телефона (анонимно – тоест човекът не се представи нито кой е, нито от коя фирма се обажда…) с въпрос: „Колко струва да се организира пресконференция?”
Започваме с уговорката, че задаването на въпроси винаги е добре дошло, адмирираме го и го насърчаваме! Винаги!
Последва обаче още един въпрос: „Наем зала, преспапки, такива разни химикалчета, това онова?” Нали се досещате колко различни отговори могат да се дадат на тези въпроси. Така и стана. Защото цената за организирането на една пресконференция зависи от много фактори.
Ето някои от тях:
- Наемът на залата – тук цените варират доста, като дори зала може да се използва и безплатно, в зависимост от целите на пресконференцията (ако е със социална насоченост, може да се използва зала на Общината, шефът на хотела, който има зала за пресконференции ви е приятел и др.)
- Какви и колко материали ще се подготвят за медиите – прес папките могат да бъдат най-разнообразни, като това зависи изцяло от целите и изискванията на фирмата
- Ще има ли подаръци за журналистите – те съответно трябва да се изработят и брандират
- Ще се наемат ли хостеси
- Ще се осигуряват ли кафе, вода, дребни сладки за журналистите
- Ще се използва ли професионален фотограф за заснемане на пресконференцията
- Ще се прави ли видеоклип на пресконференцията
- Ще се покани ли специален говорител за пресконференцията – лице на кампания, известна личност, друго
- Ще се използва ли мултимедия на пресконференцията – съответно следва да се подготви презентация, да се осигурят допълнителни материали
- Ще се пише ли последващо прессъобщение
- Ще се осъществява ли последващ контакт с медиите с цел публикуване на прессъобщението или уговаряне на интервю с представител на компанията
Както виждате вариантите са безкрайни и прост отговор на въпроса „Колко струва да се организира пресконференция?” не може да бъде даден.
Надяваме се, че това кратичко разяснение по темата „Как се организира пресконференция” ви е било полезно и ви е дало насоки за размисъл. Задавайте ни въпроси – с радост ще ви отговорим, и по възможност, не бъдете анонимни – прекрасно е да знаем с кого общуваме и кой се интересува от услугите ни! Оставете своя коментар, питайте ни!
Няма коментари:
Публикуване на коментар