вторник, 27 март 2012 г.

Фюжън маркетинг (Fusion Marketing) – какво е това?!


Маркетинг на сътрудничеството, коалиционен маркетинг, взаимнопечеливш маркетинг, интергационен маркетинг, партньорски маркетинг – всяко от тези съчетания описва аспектите на фюжън маркетинга. Ще ви представим какви са неговите предимства, защо е толкова добър като подход, особено в днешното финансово предизвикателно време.

Фюжън маркетингът е интересна форма на коопериране между две или повече компании, при която чрез съвместните им маркетингови действия, компаниите извличат определена полза.

Фюжън маркетингът е особено подходящ, когато разполагате с малък бюджет, ако сте прохождаща фирма, ако искате да направите нещо нестандартно, ако просто целите да напомните за себе си или да акцентирате на определена своя силна страна.    

Ето няколко стъпки, които трябва да предприемете, за да сключите подходящи партньорства за фюжън маркетинг:

Стъпка 1: Определете стратегическите си партньори. Това са фирми, които имат сходни с вашите перспективи, но различен бизнес. Например: строителство – ландшафна архитектура,    брокер – застрахователен агент, кафене – книжарница, фризьорски салон – студио за масажи – магазин за дамско бельо. Примерите са безкрайни.
Стъпка 2: Преценете съвместно с партньора си каква ще е вашата оферта. Може би фризьорският салон след всяка процедура ще предлага талонче за намаление в близкия магазин за козметика? Или масажното студио ще ви дава безплатно еднократно посещение във фитнес залата на ъгъла? Оставете въображението ви да работи и най-вече – търсете допирните точки и ползите за клиентите си, и не на последно място – за вашия бизнес!
Стъпка 3: Подпишете договор. Направете съвместните отношения пределно ясни, за да няма накрая на маркетинговата акция някоя от страните претенции, че не е била облагодетелствана равностойно.
Стъпка 4: Опаковайте. Направете предложението с примамлива опаковка. Направете, ако е необходимо, писма за покана, прессъобщение (ако прецените), специални талони, кутии, имейл маркетинг, лого, визия за съвместната кампания, видео клип. Бъдете идейни и представете с еднаква тежест компаниите, участващи в проекта. Нека страните, ангажирани в съвместната акция, одобрят всичко, свързано с нея.       
Стъпка 5: Комбинирайте. Съберете контактите си. Без значение кой има повече абонати, клиенти и редовни ползватели, обединете се. В крайна сметка идеята на фюжън маркетинга е и двете страни да спечелят еднакво!
Стъпка 6: Отговаряйте. Бъдете на разположение на клиентите си, ако имат въпроси относно маркетинг кампанията и условията й. Бъдете на разположение да давате информация за фирмата, с която си сътрудничите – тя също ще ви прави реклама, така че това е взаимнопечеливша ситуация.
Стъпка 7: Изследвайте. Наблюдавайте какъв е ефектът от фюжън маркетинг кампанията. Ако можете, анкетирайте клиентите, съберете мнения, впечатления, препоръки. Проследете как са се променили нещата за участвалите фирми. Измерете ефекта.
Това е стъпка по стъпка фюжън маркетингът. При добро планиране, добро таргетиране, комбиниране и идейно предлагане, нещата могат да случат само във ваша полза. Помислете, вие не бихте ли се доверили на услугите на препоръчан от любимия ви фризьор масажен център? 
* Ако не ви идват идеи как да направите фюжън маркетинг кампания за своя бизнес, свържете се с нас!

Няма коментари:

Публикуване на коментар